Algemene Voorwaarden

CrisisCommunicatieAcademie

versie januari 2023-01

 

Voorwoord

Wat goed dat je dit document leest! Natuurlijk wil je graag weten onder welke voorwaarden jij zakendoet met CrisisCommunicatieAcademie. 

CrisisCommunicatieAcademie is een vennootschap onder firma, die wordt vertegenwoordigd door Dianne Deurloo, Eva Silvius en Roy Johannink.

 

Bij deze academie kun je terecht voor online leeromgevingen op het gebied van crisiscommunicatie, trainingen crisiscommunicatie en advies over de planvorming van crisiscommunicatie of advies tijdens een crisissituatie.

CrisisCommunicatieAcademie werkt met algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op bedrijven en kunnen op verzoek kosteloos worden toegezonden. 

Algemene voorwaarden zonder kleine lettertjes 😉
Deze algemene voorwaarden zijn eerlijk, positief en open. CrisisCommunicatieAcademie gaat uit van win-win. Ze zijn bovendien duidelijk, zonder onnodig moeilijke woorden. Heb jij het talent om wetteksten te lezen? Speciaal voor jou hebben we de van toepassing zijnde artikelen zo nodig wel genoemd. 

 

Hieronder worden allereerst de begrippen toegelicht die je in dit document tegen kunt komen, zodat daar geen onduidelijkheid over kan bestaan. Verder lees je onder welke voorwaarden CrisisCommunicatieAcademie haar diensten en/of producten levert. 

Voor de leesbaarheid van het document is gekozen om in plaats van ‘opdrachtgever’ in de jij- en wij-vorm te schrijven. 


Zijn de voorwaarden op onderdelen onduidelijk, schroom niet om je vraag te stellen! 

 

Bedrijfsgegevens

CrisisCommunicatieAcademie
Arnhemseweg-Zuid 232

3817 CP Amersfoort

KvK-nummer : 88969460
Tel. : 06 – 45 13 47 90 / 06 – 46 75 89 26
Website : www.crisiscommunicatieacademie.nl 
E-mail : info@crisiscommunicatieacademie.nl 

 

Artikel 1. Definities

 

  1. Aanbieding: het aanbod dat na jouw mondelinge of schriftelijke aanvaarding tot een overeenkomst leidt (zoals bedoeld in artikel 6:217 van het Burgerlijk Wetboek).
  2. Annulering: Alle vormen van beëindigen of ontbinden van de overeenkomst.
  3. Aw: Auteurswet.
  4. BW: het Burgerlijk Wetboek. 
  5. Diensten: alle diensten die CrisisCommunicatieAcademie voor jou uitvoert. 
  6. Directe schade: uitsluitend de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden. 
  7. Gebruik: verveelvoudiging en/of openbaarmaking (in de zin van artikel 1, 12 en 13 Aw).
  8. Indirecte schade: schade daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, kosten voortvloeiende uit veroordeling in proceskosten, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/of informatie van jou, en/of schade wegens door CrisisCommunicatieAcademie gegeven vrijblijvende inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de schriftelijke Overeenkomst vormt.
  9. Kalenderjaar: eet tijdsinterval van precies een jaar volgens de kalender (1 januari tot en met 31 december).  
  10. Offerte: elke aanbieding van CrisisCommunicatieAcademie die aan jou wordt gedaan naar aanleiding van een verzoek tot het uitvoeren van een opdracht.
  11. Opdracht: ee dienstverlening of het product dat door CrisisCommunicatieAcademie geleverd wordt. 
  12. Opdrachtgever: het bedrijf, de organisatie, de (publiekrechtelijke of privaatrechtelijke) rechtspersoon of natuurlijk persoon die met CrisisCommunicatieAcademie een overeenkomst aangaat. Het betreft ook degene die een offerte / aanbieding van CrisisCommunicatieAcademie heeft ontvangen dan wel degene voor wie CrisisCommunicatieAcademie enige rechtshandeling verricht. 
  13. Overeenkomst: de afspraak of afspraken, zowel mondeling als schriftelijk, tussen jou en CrisisCommunicatieAcademie waarin omschreven dan wel mondeling besproken is, welke dienst of product CrisisCommunicatieAcademie tegen welke vergoeding en onder welke voorwaarden zal verrichten.
  14. Overmacht: naast wat er in de wet en jurisprudentie wordt verstaan onder overmacht, wordt hieronder verstaan alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop CrisisCommunicatieAcademie geen invloed kan uitoefenen en waardoor CrisisCommunicatieAcademie niet of niet-tijdig in staat is haar verplichtingen na te komen. Onder overmacht wordt mede (en dus niet uitsluitend) verstaan: e
  • extreme weersomstandigheden, zoals: (tropische) stormen, tornado’s, orkanen, bliksem, en extreem hoge of lage temperaturen, overstromingen, natuurrampen, aardverschuivingen; 
  • corrosieve lucht; 
  • belemmeringen door derden, die van overheden inbegrepen; 
  • belemmeringen in het vervoer; 
  • werkstakingen; 
  • een dag of dagen van nationale rouw;
  • oproeren, oorlogen of oorlogsgevaren, mobilisatie, molest, terrorisme; 
  • verlies of beschadigingen van goederen bij het transporteren daarvan; 
  • het niet of niet tijdig leveren van goederen aan CrisisCommunicatieAcademie door haar leveranciers; 
  • ex- en importverboden; 
  • branden, storingen en ongevallen in het bedrijf van CrisisCommunicatieAcademie of van haar leverancier; 
  • het verbranden van middelen van vervoer van CrisisCommunicatieAcademie of haar leverancier, het optreden van storingen daaraan, het betrokken raken bij ongevallen daarvan; 
  • contingentering- of andere maatregelen van enige binnenlandse, buitenlandse of internationale overheid dan wel overheidsbesluiten;
  • ziekte of (kortdurende) arbeidsongeschiktheid van CrisisCommunicatieAcademie;
  • sterfgevallen binnen de familie- of vriendenkring van CrisisCommunicatieAcademie;
  • epidemieën of pandemieën;
  • computerstoringen;
  1. Partijen: CrisisCommunicatieAcademie en jij samen.
  2. Redelijke kosten: kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover jij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  3. Schriftelijk: alle communicatie tussen jou en CrisisCommunicatieAcademie die betrekking heeft op de opdracht (zowel elektronisch, via social media of anderszins).
  4. Vergoeding: het tarief dat voor de opdracht is afgesproken. Dit kan ook omvatten de reis- en verblijfkosten of andere kosten die verband houden met de opdracht. 
  5. Werk: werken (zoals bedoeld in artikel 10 lid 1 sub 9 Aw, dan wel andere werken in de zin van de Aw).

Artikel 2. Algemeen

 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen jou en CrisisCommunicatieAcademie, waarop CrisisCommunicatieAcademie deze overeenkomst van toepassing heeft verklaard.
  2. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op eventuele vervolgopdrachten. 
  3. Door ondertekening van een offerte of overeenkomst of schriftelijk dan wel mondeling goedkeurende opdrachtverstrekking met CrisisCommunicatieAcademie, verklaar jij dat je kennis hebt genomen van de algemene voorwaarden en dat je met deze voorwaarden akkoord gaat. Bij een mondeling aangegane overeenkomst verwijst CrisisCommunicatieAcademie altijd naar de vindplaats van deze voorwaarden. 
  4. Jouw eventuele (algemene) voorwaarden worden uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn dus op voorhand niet van toepassing.
  5. Onderstaande artikelen zijn van toepassing op elke aanbieding, opdracht of overeenkomst van of met CrisisCommunicatieAcademie, voor zover wij daar in onderlinge overeenstemming niet schriftelijk van zijn afgeweken.
  6. Als er onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden, dan zal de uitleg moeten plaatsvinden, – zoals dat zo mooi heet – ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.
  7. Als een of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard, nietig mochten worden of vernietigd worden, dan blijft het overige in deze voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
  8. Partijen zullen vervolgens in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen gevolgd.

Artikel 3. Hoe een overeenkomst (oftewel opdracht) tot stand komt

 

  1. De overeenkomst komt tot stand na jouw (mondeling of schriftelijke) aanvaarding van het aanbod van CrisisCommunicatieAcademie, inclusief deze algemene voorwaarden. 
  2. Tot de datum van totstandkoming van de overeenkomst kun je geen rechten ontlenen aan door CrisisCommunicatieAcademie gedane uitingen, gevoerde gesprekken, gedane uitlatingen, toezeggingen et cetera, alles in de meest ruime zin van het woord.  
  3. Het aanbod van de opdracht geeft zo duidelijk mogelijk weer wat de omvang en inhoud van de opdracht betreft, wat de duur ervan is, het gebruiksrecht en wat de gevraagde vergoeding is. 
  4. CrisisCommunicatieAcademie kan niet aan haar offertes of aanbiedingen worden gehouden, als deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  5. Alle aanbiedingen en prijsopgaven door CrisisCommunicatieAcademie zijn geheel vrijblijvend, tenzij er een termijn van aanvaarding is gesteld. 
  6. Eveneens heeft CrisisCommunicatieAcademie altijd het recht om prijswijzigingen door te voeren.
  7. De in het aanbod vermelde prijzen zijn exclusief Btw, tenzij anders aangegeven. 
  8. Als jouw aanvaarding op onderdelen afwijkt van het aanbod, dan is CrisisCommunicatieAcademie daar niet aan gebonden. De overeenkomst komt dan niet tot stand, tenzij CrisisCommunicatieAcademie aangeeft dat dit wel het geval is. 
  9. Aanbiedingen en tarieven gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
  10. Aanbiedingen worden gebaseerd op de door jouw verstrekte informatie. Je bent dan ook verplicht alle relevante informatie te geven die van belang is voor het aanbod. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de verstrekte gegevens waarop het aanbod wordt gebaseerd, want als wij niet alle juiste informatie hebben dan heeft CrisisCommunicatieAcademie het recht om het aanbod te herroepen. 

 




Artikel 4. De uitvoering van de overeenkomst en meerwerk

 

  1. CrisisCommunicatieAcademie zal zich inspannen de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren (inspanningsverplichting). 
  2. CrisisCommunicatieAcademie heeft het recht om alles dat bij een opdrachtovereenkomst niet uitdrukkelijk is omschreven, naar eigen technisch en creatief inzicht uit te voeren. 
  3. Jij bent verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanleveren van informatie, die noodzakelijk is om de opdracht uit te kunnen voeren. Dit gebeurt zowel op eigen initiatief als op verzoek van CrisisCommunicatieAcademie. 
  4. Wijzigingen in de opdracht of meerwerk door jou – om welke reden dan ook – komen voor jouw rekening. 
  5. Afwijkingen in het (eind)resultaat ten opzichte van hetgeen is overeengekomen, zijn geen reden voor afkeuring, korting, schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. 
  6. CrisisCommunicatieAcademie heeft te allen tijde het recht om de uitvoering van de overeenkomst aan te passen of te wijzigen. Daarbij wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden met de overeengekomen opdracht. Denk hierbij aan de aanpassing of wijziging van een programma. 

Artikel 5. Specifieke bepaling coaching/mentorship

 

  1. Een onderdeel van het aanbod van CrisisCommunicatieAcademie betreft de samenwerking tussen partijen door middel van coaching, waarbij 100% commitment aan jouw zijde nodig is voor een goede samenwerking en het behalen van het beste resultaat. 
  2. CrisisCommunicatieAcademie kan de opdracht opschorten (zonder “restitutie” of terugbetaling) als je wanprestatie levert, zoals geen commitment tonen (zoals het niet of te laat komen op een afspraak, facturen te laat betaalt, of steeds zijn rapportages niet invult) of je in het algemeen niet coachbaar opstelt. 
  3. Alvorens je in gebreke te stellen word je in de gelegenheid gesteld om hetgeen genoemd in lid 2 te veranderen of je aan te passen.  
  4. CrisisCommunicatieAcademie behoudt te allen tijde het recht om in geval van wanprestatie de overeenkomst te ontbinden. 
  5. Het recht op bepaalde onderdelen van het aanbod (coachcall, individuele afspraak etc.), vervalt na de looptijd van het programma. Je wordt hierop zoveel mogelijk hierop CrisisCommunicatieAcademie geattendeerd.
  6. De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en honorarium ontstaan door het niet (tijdig en/of behoorlijk) ter beschikking stellen van gegevens en bescheiden (zoals omschreven in dit artikel) zijn voor jouw rekening.
  7. Je bent je ervan bewust dat er video-opnames kunnen worden gemaakt gedurende het volgen van een programma (omdat dit bijvoorbeeld tot de overeenkomst behoort) zoals een LIVE-stream, Facebook-LIVE of een ander online platform, die door CrisisCommunicatieAcademie in de online academy, op het social media platform of elders worden bewaard en getoond. De voorbeelden die worden genoemd zijn niet-limitatief. 

Artikel 6. Jouw verplichtingen als opdrachtgever

  1. CrisisCommunicatieAcademie geeft van tevoren aan welke eventuele gegevens, apparatuur en/of ruimtes noodzakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Jij zorgt ervoor dat dit – en de zaken die redelijkerwijs noodzakelijk zijn – is geregeld. 
  2. Indien je hier niet aan hebt voldaan, heeft dat gevolgen voor de uitvoering van de opdracht en zodoende heeft CrisisCommunicatieAcademie het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven bij je in rekening te brengen. 
  3. De door jou aangeleverde gegevens, berekeningen, ontwerpen, plannen enz. zijn volledig en/of juist, want anders komt dit volledig voor rekening en risico van jezelf. 
  4. CrisisCommunicatieAcademie heeft tijdig, dat wil zeggen voordat er door CrisisCommunicatieAcademie begonnen dient te worden met de uitvoering van de werkzaamheden, de beschikking over (die om niet ter beschikking wordt gesteld): 
  • de locatie waar CrisisCommunicatieAcademie werkzaamheden gaat uitvoeren; 
  • elektriciteit, apparatuur en alle redelijke benodigdheden welke voor een goede uitvoering van het werk nodig zijn; 
  • een veilige plaats waar alle voorzorgsmaatregelen zijn getroffen teneinde letsel en schade te voorkomen. 
  1. Je informeert CrisisCommunicatieAcademie onverwijld omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn. 

Artikel 7. Rechten van intellectueel eigendom

 

  1. Alle bestaande of mogelijk uit de opdracht voortkomende rechten van intellectuele eigendom (waaronder het octrooirecht, merkrecht, tekening- of modelrecht en natuurlijk het auteursrecht), in de meest ruime zin van het woord, komen toe aan CrisisCommunicatieAcademie. Voor zover een dergelijk recht slechts verkregen kan worden door een depot of registratie, is uitsluitend CrisisCommunicatieAcademie daartoe bevoegd. 
  2. De in het kader van de opdracht door CrisisCommunicatieAcademie tot stand gebrachte werken of resultaten (zoals ontwerpen, ontwerpschetsen, methoden, filosofieën, concepten, adviezen, illustraties, afbeeldingen, logo’s, foto’s, tekeningen, programmatuur, documenten, prototypes, (deel)producten, films, (audio en video)presentaties en andere materialen of (elektronische) bestanden e.d.) zijn eigendom van CrisisCommunicatieAcademie, ongeacht of deze aan jou of aan derden ter beschikking zijn gesteld. 
  3. Jij vrijwaart CrisisCommunicatieAcademie voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door eventueel door jou verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt. 
  4. CrisisCommunicatieAcademie behoudt het recht, de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis, voor andere doeleinden te gebruiken. CrisisCommunicatieAcademie mag daarbij vertrouwelijke informatie niet ter kennis van derden brengen.
  5. Na het voltooien van de opdracht hebben zowel jij als CrisisCommunicatieAcademie geen bewaarplicht jegens elkaar met betrekking tot de gebruikte materialen en gegevens.

 

Artikel 8. Inbreuk op auteursrecht

  1. Elk gebruik door jou van een werk dat niet is overeengekomen, 

wordt beschouwd als een inbreuk op het auteursrecht van CrisisCommunicatieAcademie. 

  1. Voor verkoop, verveelvoudiging, openbaarmaking en/of vermeerdering, zulks in de meest ruime zin van het woord, aan derden van het bedoelde onder dit artikel is schriftelijk toestemming benodigd van CrisisCommunicatieAcademie (zie artikel 8). 
  2. CrisisCommunicatieAcademie heeft het recht bij gebleken schending van de in dit artikel bedoelde rechten, een zelf vast te stellen maar wel redelijke vergoeding, bij jou in rekening te brengen. Deze vergoeding is tenminste driemaal met een minimum van 

De door CrisisCommunicatieAcademie gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik. Dit laat het eisen van een schadevergoeding waaronder begrepen het recht op vergoeding van alle directe en indirecte schade en alle daadwerkelijke gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten onverlet. 

Artikel 9. Licentie (gebruiksrecht)

  1. Toestemming voor gebruik van het werk door jou wordt uitsluitend schriftelijk/per mail en voorafgaand verleend in de vorm van een licentie. 
  2. De licentie is naar aard en omvang door CrisisCommunicatieAcademie omschreven in een licentieovereenkomst en/of in de offerte en/of in de opdrachtbevestiging en/of de daarop toeziende factuur. 
  3. Als (onverhoopt) over de omvang van de licentie niets is bepaald, geldt dat deze nooit meer omvat dan:
  • het recht tot éénmalig gebruik, en
  • in ongewijzigde vorm, en
  • ten behoeve van een doel, oplage en wijze, zoals we dit bij het aangaan van de overeenkomst hebben bedoeld. 
  1. Exclusieve exploitatie moet altijd expliciet schriftelijk overeen worden gekomen en valt niet onder het in artikel 8.2 genoemde exploitatierecht. 
  2. Het in dit artikel omschreven exploitatierecht mag je enkel overdragen aan derden, met voorafgaande schriftelijke toestemming van CrisisCommunicatieAcademie. 
  3. Tenzij anders overeengekomen, ben je ook niet bevoegd om sublicenties te verlenen aan derden. 

Artikel 10. Betaling(svoorwaarden)

  1. De betalingsverplichting ontstaat op de dag dat er sprake is van een opdracht dan wel dat op het moment dat de overeenkomst is aangegaan.
  2. CrisisCommunicatieAcademie houdt een betaaltermijn aan van 14 dagen na factuurdatum zonder aftrek, verrekening of opschorting, tenzij anders is vermeld op de factuur.
  3. Facturatie gebeurt digitaal en in euro’s. 
  4. CrisisCommunicatieAcademie factureert in beginsel na uitvoering van de opdracht. Bij langlopende opdrachten (opdrachten van meer dan een maand) het recht om tussentijds te factureren. Dat houdt concreet in dat er maandelijks wordt gefactureerd. 
  5. De eventuele kosten die CrisisCommunicatieAcademie voor de uitvoering van de opdracht maakt, zoals materiaal, reis- en verblijfkosten, kosten voor prints, kopieën, (druk)proeven, en kosten van derden voor advies, productie en begeleiding e.d., zijn onderdeel van het totale aanbod en worden uitsluitend aan jou doorberekend als dit van te voren is gecommuniceerd.
  6. De eventuele reiskosten zijn € 0.55 cent per km. Voor verblijfkosten wordt gerekend met een overnachtingstarief van € 155,- per kamer per nacht.
  7. Bij overschrijding van de betaaltermijn zal door CrisisCommunicatieAcademie een aanmaning tot betaling worden verstuurd (ingebrekestelling). Wanneer je binnen 14 dagen nog niet aan je verplichtingen hebt voldaan, ben je vanaf dit moment in verzuim en ben de wettelijke rente plus de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd over het openstaande factuurbedrag. Dit is berekend volgens het door de Nederlandse Orde van Advocaten geadviseerde (gestaffelde) incassotarief.
  8. Bij overschrijding van de betaaltermijn heeft CrisisCommunicatieAcademie het recht de uitvoering van de opdracht of levering van de dienst op te schorten. 
  9. Indien het voorgaande zich voordoet, heeft CrisisCommunicatieAcademie het recht de kosten die dit met zich meebrengt, naar jou door te voeren. Eventuele andere bijkomende kosten, zoals gerechtelijke incasso- en executiekosten, zullen eveneens op jou worden verhaald. 
  10. Eventuele bezwaren tegen de hoogte van de factuur dienen meteen, maar uiterlijk binnen 14 dagen, na constatering gemeld worden bij CrisisCommunicatieAcademie. Deze bezwaren schorten de betalingsverplichting niet op.

Artikel 11. Overmacht 

  1. CrisisCommunicatieAcademie is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting richting jou als zij daartoe gehinderd wordt door de volgende zaken:
  • als dit het gevolg is van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, 
  • en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. 
  1. CrisisCommunicatieAcademie kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan heeft iedere partij het recht de overeenkomst te ontbinden zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. 
  2. Als CrisisCommunicatieAcademie ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, heeft CrisisCommunicatieAcademie het recht om het reeds nagekomen (respectievelijk na te komen gedeelte) separaat te factureren, indien van toepassing. Jij bent dan verplicht deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst. 
  3. In geval van overmacht zal CrisisCommunicatieAcademie zich naar redelijkheid inspannen om jou desgewenst te voorzien van een alternatieve oplossing. 

 

Artikel 12. Ontbinding, opschorting en annulering(svoorwaarden)

  1. Partijen hebben het recht de overeenkomst onmiddellijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, waarmee alle verschuldigde bedragen direct opeisbaar worden wanneer ten aanzien van de andere partij;
  1. een verzoek tot faillissement; 
  2. (voorlopige) surseance/uitstel van betaling;
  3. of schuldsanering;

wordt ingediend, zonder enige verplichting aan de kant van CrisisCommunicatieAcademie tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling.

  1. Voorts is CrisisCommunicatieAcademie bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd. Dit geldt ook indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
  2. CrisisCommunicatieAcademie heeft het recht de uitvoering van de opdracht met onmiddellijke ingang op te schorten indien:
    a. CrisisCommunicatieAcademie bij het uitvoeren van de opdracht dreigt te worden blootgesteld aan gevaarlijke situaties;
    b. het materiaal waarmee, alsmede de omstandigheden waarin, de opdracht dient te worden uitgevoerd, niet voldoet aan de daaraan door de wet gestelde eisen;
    c. na het sluiten van de overeenkomst CrisisCommunicatieAcademie ter kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat jij de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond te vrezen bestaat dat je slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.
  3. Jij hebt het recht de opdracht enkel schriftelijk of per email en in onderling overleg te annuleren. Annulering is een feit als CrisisCommunicatieAcademie de ontvangst van annulering bevestigd heeft. Als moment van annuleren geldt datum poststempel bij annulering per post of de datum en het tijdstip van ontvangen van de bevestigingsmail.
  4. CrisisCommunicatieAcademie heeft bij annulering het recht om eventuele schadevergoeding en annuleringskosten te eisen, zoals in dit artikel is bepaald. Deze bestaan uit:
  • Annulering vanaf de ingang van de opdracht/overeenkomst tot 1 maand voorafgaand aan de opdracht: 50 % van de totale opdracht;
  • Annulering binnen 1 maand en 1 week voorafgaand aan de opdracht: 80 % van de totale opdracht. 
  • Annulering binnen week: 100% van de totale opdracht.
  1. Voor het kopen van een ticket voor een e-learning of het bijwonen/volgen van bijvoorbeeld events en workshops gelden de volgende specifieke annuleringsvoorwaarden:
    Tickets/E-learnings/(Online) materiaal
    Dit is niet restitueerbaar. 
  2. Voor de aankoop van online materiaal geldt in alle gevallen dat dit niet restitueerbaar is.

Voor het aanmelden bij onze open inschrijvingen geldt het volgende:

  •  Je schrijft je altijd in voor een specifieke uitvoering van een opleiding of training. We vermelden het moment waarop we de opleiding of training uitvoeren op de website en in de bevestigingsmail.
  • Je schrijft je in voor een opleiding of training door het inschrijfformulier in te vullen en te versturen via onze website. Wanneer we je inschrijfformulier ontvangen, mailen we je zo snel mogelijk een bevestiging van ontvangst.
  • Bij inschrijving geldt dat je het volledige opleidingsprogramma afneemt. Dit betekent:
  • Instap-eis 1 Introductie crisiscommunicatie (E-learning)
  • Instap-eis 2 Introductie BOB BowTie (E-learning)
  • Instap-eis 3 Online vragenuur en contactmoment met docenten
  • Instap-eis 4 Online Training context crisisbeheersing (deze training hoeft niet gevolgd te worden door omgevingsanalisten, webredacteuren, persvoorlichters en publieksvoorlichters)
  • Instap-eis 5 Kennistoets (online)
  • Functiegerichte opleiding van 1 of 2 dagen (afhankelijk van de functie)
  • De proeve van bekwaamheid is optioneel. (tegenspel wordt door de klant zelf verzorgd)

 

 

 

 Bedenktijd

  •   Na je inschrijving heb je een bedenktijd van 14 dagen waarin je kosteloos mag annuleren. Daarna wordt je inschrijving automatisch definitief.
  •   Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je van ons een bevestigingsmail van je inschrijving hebt gekregen.

 

Annuleren na afloop van de bedenktijd

  •   Wanneer de bedenktijd afgelopen is, rekenen we op je deelname aan het opleidingsprogramma. Dit programma begint bij instap-eis 1. We gaan verplichtingen aan met onze trainers en de trainingslocatie en weigeren andere geïnteresseerden de toegang wanneer de groep vol zit. Daarom brengen we bij annuleren na afloop van de bedenktijd kosten in rekening.
  •   Bij annulering binnen 10 werkdagen voor de uitvoeringsdatum brengen we 100% van de uitvoeringskosten in rekening.
  •   Tussen vier en twee weken voor de uitvoeringsdatum brengen we 50% van de uitvoeringskosten in rekening.
  •   Bij tussentijdse beëindiging: 50% van de overeengekomen prijs + de kosten voor de gevolgde activiteiten, maar nooit meer dan 100% van de overeengekomen prijs.

 

 Overmacht

  •   Als je moet annuleren vanwege ziekte, een ongeluk of een sterfgeval in de naaste omgeving overleggen we hoe we dat zo kunnen oplossen dat het voor beide partijen redelijk voelt.
  •   Een overvolle agenda geldt niet als overmacht.

 

Verschuiven na afloop van de bedenktijd

  •   Verschuiven van een inschrijving na afloop van de bedenktijd komt feitelijk neer op annuleren plus herinschrijven. In principe ben je ons dan annuleringskosten schuldig. We maken een uitzondering als je ingeschreven staat voor een training waarvoor ook een wachtlijst bestaat. We gaan dan onderzoeken of we iemand van de wachtlijst in jouw plek kunnen inschrijven.
  •   Vinden we iemand van de wachtlijst om jouw plek in te nemen, dan verschuiven we je inschrijving naar een volgende keer dat we de training verzorgen.
  •   Je betaalt wel al de factuur voor de training waarvoor je oorspronkelijk ingeschreven stond. Uiteraard betaal je geen tweede keer voor de training waarnaar je doorgeschoven bent.

 

Studiemateriaal

  •   Al het studiemateriaal dat we uitdelen tijden de opleiding of training wordt automatisch van jou. Dit geldt voor trainingsmappen, uitdelers, oefeningen enzovoort.
  •   Op alle studiematerialen die we zelf gemaakt hebben, rust het auteursrecht van de Crisiscommunicatieacademie. Je mag het kopiëren voor eigen gebruik zolang je de bron duidelijk vermeldt.

 

Te weinig deelnemers

  •   Zijn er minder dan 6 deelnemers, dan mogen we een opleiding of training zonder verdere gevolgen afzeggen. We overleggen wel eerst, want de training kan nog steeds doorgaan maar de kosten worden dan hoger. Als dit geen probleem is, gaat de training alsnog door.
  •   Wanneer we een opleiding of training afzeggen, laten we je dat minstens 2 weken van tevoren weten.
  •   Wanneer we een opleiding of training afzeggen, vervallen je betalingsverplichtingen. Als je de factuur al betaald hebt, krijg je je geld terug.

 

Trainer of locatie niet beschikbaar

  •   Als op de dag van de opleiding of training een trainer of de locatie niet beschikbaar is, doen we alles om een vervangende trainer of locatie te vinden binnen een straal van 50 kilometer. Als dat niet lukt, krijg je je geld terug.
  •   We zijn niet verantwoordelijk voor vervolgschade die ontstaat doordat een trainer of locatie niet beschikbaar zijn op de dag van de opleiding of training.

Artikel 13. Aansprakelijkheid en verjaring

  1. Alvorens je überhaupt tot een claim overgaat, dien je met CrisisCommunicatieAcademie in overleg te treden om tot een oplossing te komen. 
  2. CrisisCommunicatieAcademie is uitsluitend aansprakelijk voor aantoonbare, toerekenbare, directe schade en ziet alleen op dat deel van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  3. CrisisCommunicatieAcademie kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor mondeling gedane adviezen, uitspraken, etc. die niet op schrift zijn gesteld. 
  4. CrisisCommunicatieAcademie is enkel aansprakelijk tot de hoogte van de uitkering van de verzekeraar. Mocht de verzekeraar onverhoopt niet overgaan tot uitkering, dan is CrisisCommunicatieAcademie aansprakelijk tot de factuurwaarde van de opdracht met een maximum van € 5.000,-. 
  5. Aansprakelijkheid van CrisisCommunicatieAcademie, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminkte of vergane gegevens of materialen, of schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten. 
  6. CrisisCommunicatieAcademie kan niet aansprakelijk worden gehouden:
  • Als jij onjuiste of onvolledige informatie hebt verstrekt;
  • Door jouw handelen of nalaten;
  • Als je zelf bent afgeweken van adviezen, aangedragen perspectieven, je niet hebt gehouden aan gestelde voorwaarden of eisen, in de meest brede zin van het woord;
  • Tekortkomingen van derden;
  • een gebeurtenis, die in feite buiten de macht ligt van CrisisCommunicatieAcademie en aldus niet aan haar doen en/of laten kan worden toegerekend;
  • enige daad of nalatigheid van jouw zijde, jouw ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege jou te werk zijn gesteld;
  • eventuele ongevallen met het door CrisisCommunicatieAcademie geleverde goed, advies of dienst, door bijvoorbeeld verkeerd of ondeskundig gebruik of gebruik in strijd met de gebruiksaanwijzing of methodiek.
  1. Als jij of een derde wijzigingen aanbrengt in het door CrisisCommunicatieAcademie geleverde advies, onderwijs, goed of dienst, waaronder hardware en software, sluit CrisisCommunicatieAcademie iedere aansprakelijkheid uit ten aanzien van de werking en eventuele (gevolg)schade.
  2. Is CrisisCommunicatieAcademie toerekenbaar tekortgeschoten in de nakoming van de overeenkomst (wanprestatie), dan leidt dat niet tot restitutie van de overeengekomen prijs en/of vergoeding van schade, maar zal CrisisCommunicatieAcademie zich naar redelijkheid inspannen om alsnog deugdelijk na te komen. CrisisCommunicatieAcademie zal daarvoor geen kosten in rekening brengen.
  3. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van jou uit welke hoofde ook jegens CrisisCommunicatieAcademie vervallen/verjaren in ieder geval als zij binnen een termijn van zes maanden niet aanhangig zijn gemaakt bij de bevoegde rechter. Deze termijn wordt gerekend vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat jij deze rechten en/of bevoegdheden jegens CrisisCommunicatieAcademie kan aanwenden en de dagvaarding niet aan CrisisCommunicatieAcademie is betekend.
  4. Hetgeen in dit artikel bepaald is omtrent de aansprakelijkheid geldt in alle gevallen behalve opzet, grove schuld of bewuste roekeloosheid aan de kant van CrisisCommunicatieAcademie.

Artikel 14. Inschakeling van derden 

  1. CrisisCommunicatieAcademie heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden (zoals bijvoorbeeld freelancers, specialisten, experts, trainers, adviseurs).
    Zeker als een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
  2. Als er derden worden ingezet welke van invloed zijn voor de uitvoering van de opdracht, zal CrisisCommunicatieAcademie zo nodig communiceren.

Artikel 15. Klachten 

  1. CrisisCommunicatieAcademie doet haar best om het te voorkomen maar mocht je onverhoopt toch een klacht hebben over CrisisCommunicatieAcademie, dan dien je deze klacht binnen 7 dagen na constatering schriftelijk in bij CrisisCommunicatieAcademie. 
  2. Als CrisisCommunicatieAcademie oordeelt dat de klacht gegrond is, zal CrisisCommunicatieAcademie dit naar beste kunnen proberen te verhelpen. 
  3. Klachten geven je niet het recht om betalingen op te schorten of te compenseren.
  4. Klachten over geleverde diensten (of producten) kunnen nooit een reden zijn voor het bedingen van een korting, schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 16. Geheimhouding en vertrouwelijkheid

    1. Partijen houden alles wat is besproken geheim tijdens of in het kader van de uitvoering van de opdracht. 
    2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    3.  De geheimhoudingsverplichting geldt niet indien:
      – CrisisCommunicatieAcademie verplicht is tot openbaarmaking op grond van de wet of een bindende uitspraak van de rechter of overheidsorgaan;
      – de informatie algemeen bekend wordt;
      – CrisisCommunicatieAcademie optreedt voor zichzelf in een juridische procedure waarbij deze informatie van belang kan zijn.
    4. Je waarborgt de geheimhouding en vertrouwelijkheid tussen deelnemers onderling. Denk hierbij aan deelnemers van een jaarprogramma die met elkaar (vertrouwelijke) informatie delen. 
  • Persoonsgegevens die CrisisCommunicatieAcademie bereiken, worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld. Gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het aangegeven doel en grondslag. CrisisCommunicatieAcademie houdt zich daarbij aan de van toepassing zijnde privacywetgeving, in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. 

Artikel 17. Wijziging voorwaarden en vindbaarheid

 

  1. CrisisCommunicatieAcademie heeft altijd het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Eventuele wijzigingen van deze voorwaarden zijn dan ook steeds van toepassing. 
  3. De meest actuele versie van de voorwaarden is steeds vindbaar via de website van CrisisCommunicatieAcademie. 

Artikel 18. Geschillenregeling en toepasselijk recht

  1. Van een geschil is sprake als één van ons dat stelt.
  2. Laten we er samen alles aan doen om een geschil te voorkomen. Mocht er toch een geschil ontstaan, dan zullen we ons eerst tot het uiterste inspannen een geschil in onderling overleg op te lossen. Als dit niet lukt dan kunnen we een beroep doen op de rechter.
  3. De rechtbank in het arrondissement van de vestigingsplaats van CrisisCommunicatieAcademie is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. CrisisCommunicatieAcademie behoudt het recht om een geschil aan een andere rechter voor te leggen. 
  4. Op de overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook in het geval bij buitenlandse opdrachtgevers.