Klachtenprocedure – CrisisCommunicatieAcademie

Bij de CrisisCommunicatieAcademie vinden we het belangrijk dat iedereen tevreden is over onze opleidingen, trainingen en samenwerking. Heb je een klacht? Laat het ons dan weten. Wij nemen klachten serieus en zorgen voor een zorgvuldige en vertrouwelijke behandeling.

  1. Bespreek je klacht

Bespreek je klacht eerst met de betrokken trainer. Vaak helpt dit om het snel op te lossen.

  1. Formele klacht indienen

Kom je er samen niet uit? Dan kun je een formele klacht indienen. Mail je klacht naar: info@crisiscommunicatieacademie.nl. Vermeld in de mail:

  • je naam en contactgegevens;
  • de naam van de training of opleiding;
  • een beschrijving van de klacht;
  • wat je al hebt gedaan om het op te lossen.
  1. Vertrouwelijke behandeling

Je klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Alleen betrokkenen die nodig zijn voor de afhandeling, worden erbij betrokken.

  1. Reactietijd en afhandeling

Binnen 5 werkdagen ontvang je een bevestiging dat we je klacht hebben ontvangen. Binnen 4 weken krijg je van ons een inhoudelijke reactie. Hebben we meer tijd nodig voor onderzoek? Dan laten we je dit op tijd weten. We leggen uit waarom het langer duurt en wanneer je antwoord kunt verwachten.

  1. Beroepsmogelijkheid

Ben je het niet eens met onze reactie? Dan kun je in beroep gaan bij een onafhankelijke derde die we gezamenlijk aanstellen. Deze persoon doet een bindende uitspraak. Daarna staat altijd nog de gang naar de rechter open. Als de onafhankelijke derde deel uitmaakt van een klachtencommissie of beroepsinstantie, zorgen wij dat het lidmaatschap of de aansluiting aantoonbaar geregeld is.

  1. Bindend oordeel

De uitspraak van de onafhankelijke derde is voor ons bindend. Als daar gevolgen uit komen, handelen wij deze snel en correct af.

  1. Registratie en bewaartermijn

Alle klachten worden vastgelegd in een register. Ook noteren we hoe deze zijn afgehandeld. Deze gegevens worden minimaal 1 jaar bewaard. Zo kunnen we leren van klachten en onze kwaliteit verbeteren.